Kādēļ arvien vairāk Tesla īpašnieku izvēlas atgriezties pie benzīna auto? Kaut arī “Tesla” zīmols ir izbruģējis acīmredzami ievērīgu popularitāti, neatstājot sevi nepamanītu, tomēr statistika ir nelabojama – trešdaļa ”Tesla” īpašnieku ar laiku tomēr atgriežas pie benzīna automobiļiem, liecina “S&P Global Mobily” aptauja.
Vismazāk iemīļotā ir “Tesla Model Y”, kuru īpašnieki šo elektromobili ir gatavi iemainīt, kā aptaujā izskanējis, pret benzīna apvidus automobili vai pikapu. ”Tesla” šo situāciju plāno atrisināt, ar laiku ieviešot sen atlikto plānu par ”Cybertruck”, kas varētu patikt pikapu cienītājiem.
Savukārt kā klientu iemīļotākā automašīna ir “Tesla Model Y”, otrajā vietā ir “Ford Mustang Mach-E”. Kaut arī pēc aptaujas datiem var redzēt, ka trešdaļa elektromobiļu lietotāju izvēlas atgriezties pie benzīna auto, tieši pēc “Tesla Model Y” lietošanas, 70% klientu kā nākamo auto iegādājas elektromobili, kamēr atlikušie 30% izvēlas atgriezties pie iekšdedzes dzinēja automobiļa.
Melna ēna sākusi krist arī uz “Tesla Model S” elektromobiļiem, kuru īpašnieku lojalitāte pret šo automašīnu strauji zūd. Kā galveno iemeslu min modeļa vecumu, ”Tesla Model S” tirgū ienāca 2012.gadā, un zaudē savu vērtību attiecībā pret citiem elektromobiļiem. ”Tesla Model S” tiek iemainīts pret “Lucid Air”, “Rivian R1T”, “Rivian R1S”, “Mercedes-Benz EQS”. Vien retais ”Tesla Model S” īpašnieks atkārtoti pārsēžas uz ”Tesla” markas automobili. Turpretī tie, kas kā savu elektromobili izvēlējās ”Tesla Model 3”, 72% palika uzticīgi ”Model 3”, bet 40% kā nākamo iegādājās ”Tesla Model Y”.
Tikmēr pikapu cienītājiem vēl nāksies uzgaidīt, jo “Tesla Cybertruck”, kas tika prezentēts 2019. gadā vēl šodien nav piedzīvojis sērijveida ražošanu. Autoražotājs to sola uzsākt līdz 2023. gada beigām.
Daži iemesli, kādēļ cilvēki no elektroauto pāriet pie saknēm – iekšdedzes dzinēju auto:
- Uzlādes, ceļa diapazons: daži ”Tesla” īpašnieki min, ka ir izjutuši trauksmi attāluma dēļ jeb bailēm no akumulatora izlādēšanās pirms uzlādes stacijas sasniegšanas. Šīs bažas bijušas biežākas tiem īpašniekiem, kam īpašumā bijusi Tesla ar mazāku nobraucamo diapazonu.
- Uzlādes infrastruktūra: dažās vietās elektrisko transportlīdzekļu (EV) uzlādes infrastruktūra nav tik attīstīta vai ērta kā degvielas uzpilde degvielas uzpildes stacijās. Daži elektroauto īpašnieki min, ka savulaik ar benzīna automašīnu uzpilde bijusi krietni praktiskāka.
- Tehnoloģiju attīstība: Lai gan ”Tesla” ir pazīstama ar progresīvāko tehnoloģiju, daži elektroautomobiļu īpašnieki ir saskārušies ar programmatūru problēmām, atjauninājumiem, aparatūras problēmām vai jauninājumiem, kas sākušas apgrūtināt, liekot pāriet uz tradicionāliem transportlīdzekļiem.
- Tālākpārdošanas vērtība: benzīna automašīnu tālākpārdošanas vērtība var būt stabilāka un paredzamāka salīdzinājumā ar EV, kuras var būt pakļautas straujākai tehnoloģiju attīstībai, strauji ietekmējot cenu.