No 1. decembra līdz 1. martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kg, jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Savukārt riepas ar radzēm atļautas no 1. oktobra līdz 1. maijam.
Tomēr, cik automašīnu vadītāji ir paspējuši nomainīt riepas pirms likumā noteiktā laika?
No 1.oktobra Latvijā ļauts izmantot riepas ar radzēm, tomēr ar vasaras riepām likumīgi drīkst braukt līdz pat 1.decembrim. Taču daudzi Latvijas iedzīvotāji, kas ikdienā vada auto, savam spēkratam riepas jau paspējuši nomainīt līdz 1.oktobrim.
Aptuveni desmitā daļa apjautāto auto vadītāju riepas savai automašīnai nomaina līdz 1.oktobrim, 22% apjautāto šoferu izmanto vissezonas riepas, bet 67% autovadītāju, kas ikdienā vada automašīnu, riepas maina pēc 1.oktobra, turklāt sekojot līdzi meteoroloģiskajiem laikapstākļiem.
2022.gadā tika rīkota akcija, kur Drošas braukšanas skola sadarbībā ar ”Circle K” degvielas uzpildes stacijām, bez maksas, pārbaudīja ap 100 automašīnām. Vairums testēto automašīnu bija nomainījušas ziemas riepas, bet daļa no riepām bija ziemas sezonai neatbilstošas. Teju katrai septītajai automašīnai riepu protektora nodilums bija zem 4 milimetriem. Kas ziemas sezonā, pie ledus un sniega, kļūst ļoti bīstamas.
Vieglo auto minimālais ziemas riepu protektoru dziļums ir 4mm, tomēr arī riepu vecumam ir liela nozīme. Nav ieteicams izmantot riepas, kas vecākas par 5 gadiem. Braucot ne tikai nodilst protektors, bet arī riepu gumija ar laiku zaudē savas īpašības. Ziemā riepām jāpievērš īpaši liela uzmanība, tāpat kā braukšanas ātrumam un vispārējam auto stāvoklim. Atceramies, ka uz slidena ceļa būtiski palielinās bremzēšanas ceļa garums, tas salīdzinājumā ar sausu ceļu var pat trīškāršoties. Jāņem vērā arī tas, ka vienam auto vienlaikus nedrīkst būt radžotas un neradžotas riepas.
Vai Tu jau nomainīji ziemas riepas vai vēl pagaidīsi?