Tālajā 2017.gadā, Zviedrijas autobūves uzņēmuma Volvo Cars Corp. vadītājs Hokans Sāmuelsons paziņoja, ka kompānija plāno pārtraukt jaunus dīzeļdzinēju attīstību saistībā ar augstajiem izdevumiem, ko radījušas bargākas regulas. Kad tiks pārtraukta dīzeļmotoru izstrāde, Hokans Sāmuelsons tolaik nespēja precīzi pateikt, taču FAZ lēsa, ka tas varētu noslēgties 2023.gadā. Tas ir noticis! “Volvo” 2023.gadā ir oficiāli atteicies no dīzeļmotoriem.
Pēdējie dīzeļmotoru automobiļi no konveijera noripos 2024. gada sākumā. Kas būs ”Volvo” piedāvājumā turpmāk? Hibrīdi un elektromobiļi. Zviedri ir atteikušies ne tikai no dīzeļmotoriem, bet arī no jaunas paaudzes benzīna dzinēju izstrādes. ”Volvo” plāno līdz 2030. gadam pāriet tikai uz elektromotoriem savu modeļu komplektācijā.
”Volvo” paziņoja par dīzeļmotoru izslēgšanu no ražošanas klimata problēmu veltītā samita “Climate Week NYC” laikā. ”Volvo” pēdējos dīzeļmotora spēkratus pabeigs ražot 2024.gada sākumā. Turpmāk zviedru autoražotāji ražos tikai hibrīdus un elektroautomobiļus.
Ar šādu lēmumu atteikties no dīzeļdzinēju ražošanas, ”Volvo” būs viens no pirmajiem, kas šādu soli spēris. Kā pirmais bija “Porsche”, kas no dīzeļdzinējiem atteicās 2018. gadā, kam tagad pievienojas arī ”Volvo”. “Volvo” lēmums esot pamatojams ar arvien stingrākām ekoloģiskām normām, izmaiņām pieprasījuma struktūrā un pārejai uz elektrifikāciju dēļ. Šobrīd “Volvo” dīzeļdzinēji pārdošanā ir lielākajiem modeļiem (no 60. un 90. sērijas).
Bet tas nav vienīgais paziņojums no ”Volvo” puses. ”Volvo” plāno ne tikai līdz 2030. gadam pāriet uz elektromotoriem savu modeļu komplektācijā, bet 2040. plāno sasniegt arī klimata neitralitāti ražošanas procesos. ”Volvo” savu nākotni turpmāk redz ražojot tikai 100% elektromobiļus, radot mazāku troksni un vibrācijas, un neizdalot atmosfērā kaitīgos izmešus.
Runājot par kaitīgajiem izmešiem, ”Volvo” nācis klajā ar vēl vienu paziņojumu – samazināt kaitīgos izmešus visā savu automobiļu dzīves ciklā līdz 2025. gadam. ”Volvo” plāno samazināt kaitīgo izmešu daudzumu par 40% attiecībā pret 2018. gadu, kad tie bija 25%. Šādu iemeslu dēļ, jau kopš 2023.gada 1.jūnija visi pārvadājumi pa okeānu, kas nepieciešami ”Volvo”, notiek ar atjaunīgo resursu degvielu, kas gadā CO2 izmešu samazināšos par 55 tūkstošiem tonnu.
Kā Tu vērtē šādu ”Volvo” lēmumu, atteikties un dīzeļdzinēju un benzīna auto ražošanas un pāriet uz 100% elektroauto?